top of page

Hulp gevraagd

Openbaar·32 leden

Kapconstructie nieuwe spider (bouwjaar 2018)

Ik heb een technische vraag.

Het probleem (de uitdaging):

Bij geopend dak komt het bovenste deel van het dak tegen de achterkant van de rolbeugels aan en beschadigen beide delen. Wat ik sinds kort standaard doe is na het openen van het dak het bovenste dakdeel iets naar achteren trekken zodat deze niet tegen de rolbeugels komt. Het afstellen van de kapconstructie leek bij een oplossing, echter de Fiat dealer komt er niet uit.

Wel kan op advies van Fiat Nederland dit als volgt opgelost worden:

kapconstructie geheel verwijderen, rolbeugels op bodem/vloer verzetten/verstellen met aan te schaffen extra onderdelen. Vervolgens de kapconstructie weer monteren. Kans op bijkomende klachten (lekkage of anderszins) kan niet uitgesloten worden. Kosten gaan richting 1000,-.

Dealer adviseert negatief.

Bij de ALV en bij de rit van 15 mei heb ik diverse andere nieuwe spiders gezien met dezelfde beschadigingen. De Abarth uitvoering lijken hier geen last van te hebben….

Mijn vraag is wie mij technisch advies kan geven hoe dit euvel structureel op te lossen en/of een gerenommeerd adres weet waar dit verholpen kan worden.

Alvast dankjewel voor het meedenken! 👀😇

74 weergaven
Frank Panman
Frank Panman
Jul 02, 2025

Beste Fiat 124 liefhebbers,

Sinds een week ben ik ook lid geworden en hoop een mooie tijd tegemoet te gaan met de auto ( fiat 124 bouwjaar 2019 type Lusso) en jullie.

Ook ik heb een probleem met het dat openen en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Het dak loopt alleen aan bij het openen als ik in de auto zit. Als ik naast de auto sta en het dak iets naar achter te duwen met openen is er geen probleem.

Het sluiten geeft helemaal geen probleem.

Ik heb nog 2 maanden garantie na de aankoop dus mijn vraag is.

-Is het probleem bekend bij meerdere

-hoe is het op te lossen

-kan ik dit verhalen op de garantie van de verkoper ( bv een nieuwe rolbeugel aangezien die beschadigd is)

alvast bedankt voor de reacties Frank

bottom of page